Audyt językowy to dokładna analiza kompetencji językowych pracownika w odniesieniu do zajmowanego stanowiska i wykonywanych zadań.


Worldwide School posiada wieloletnie doświadczenie:
  • w przygotowywaniu i przeprowadzaniu audytów językowych, 
  • w tworzeniu testów badających poziom kompetencji językowych, w tym testów rekrutacyjnych,
  • w tworzeniu narzędzi online przeznaczonych do oceny kompetencji językowych.

Worldwide School od 2005 roku jest Autoryzowanym Agentem Cambridge English Language Assessment w zakresie egzaminu BULATS (Business Language Testing Service). BULATS jest narzędziem zaprojektowanym do sprawdzania poziomu kompetencji językowej pracowników, uczestników szkoleń lub kandydatów do pracy. Worldwide School tworzy również własne autorskie testy i audyty na życzenie Klienta oraz narzędzia online sprawdzające poziom znajomości języka obcego.


Przykładowe realizacje zrealizowanych projektów audytów: 


BRANŻA GASTRONOMICZNA

Z zapytaniem o przeprowadzenie audytu językowego do Worldwide School zgłosiła się firma z branży gastronomicznej. Należało przetestować ponad 200 osób, tak aby opisać ich bieżący poziom kompetencji językowej. Celem audytu było ułatwienie delegowania pracownikom obowiązków oraz ogólne rozeznanie się w ich potrzebach językowych. Firmie zależało na szybkiej informacji zwrotnej. Worldwide School zastosowało autorski test poziomujący online oraz przeprowadziło telefoniczne rozmowy ustne z każdym z objętych audytem pracowników. Firmie został przedstawiony raport opisujący poziomy kompetencji językowych pracowników oraz rekomendacje dotyczące szkoleń.

BRANŻA PETROCHEMICZNA

Klient Worldwide School z branży petrochemicznej zlecił nam przygotowanie specjalistycznego testu językowego sprawdzającego kompetencje inżynierów i techników. Test miał mieć formę pisemną i koncentrować się na zagadnieniach dotyczących narzędzi, procesów oraz sytuacji, z którymi spotykają się pracownicy. W przyszłości miał on posłużyć także jako jedno z narzędzi rekrutacyjnych. Metodycy Worldwide School we współpracy z ekspertem z branży petrochemicznej przygotowali 80-pytaniowy test wielokrotnego wyboru. Dodatkowo przygotowany został zestaw dla audytora, zawierający arkusz odpowiedzi do szybkiego sprawdzania testu oraz specjalnie sprofilowane tabele kompetencyjne, pozwalające na samodzielną interpretację wyników badania.

BRANŻA TELEKOMUNIKACYJNA

Jeden z klientów Worldwide School z branży telekomunikacyjnej wprowadził nową politykę dotyczącą szkoleń językowych. Polegała ona na przetestowaniu uczestników kursów na początku szkolenia oraz zbadaniu przyrostu wiedzy po czterech semestrach nauki. Podejście do testu po takim okresie pozwalało pracownikowi na kontynuację nauki. Firma szukała obiektywnego, zewnętrznego testu, badającego zarówno język angielski jak i francuski. W tym przypadku naszemu klientowi zaproponowaliśmy skorzystanie z egzaminów BULATS online i zrealizowaliśmy sesje egzaminacyjne w kilkunastu miastach Polski. 

BRANŻA TELEKOMUNIKACYJNA

Klient Worldwide School z branży telekomunikacyjnej zlecił nam przeprowadzenie audytów językowych metodą „tajemniczy klient”. Naszym zadaniem było sprawdzenie jak w praktyce wygląda obsługa anglojęzycznych klientów w placówkach w Warszawie oraz kilku innych większych polskich miastach. Celem audytu było zbadanie do jakiego stopnia pracownicy potrzebują dodatkowych szkoleń z zakresu efektywnej obsługi klienta w języku obcym. Na potrzeby tego projektu, metodycy Worldwide School przygotowali zestawy pytań oraz specjalne formularze do przekazywania informacji zwrotnej. W audyt zostali zaangażowani nasi native speakerzy, którzy udali się do wskazanych placówek, aby wcielić się w role potencjalnych klientów, a następnie ocenić stan znajomości języka. Firmie został przedstawiony raport opisujący wyniki audytu oraz propozycja programu szkoleniowego mającego na celu podniesienie poziomu obsługi klientów w języku angielskim.

BRANŻA FMCG

Firma z branży FMCG zleciła Worldwide School przygotowanie autorskiego audytu językowego online, zawierającego elementy sprawdzające czytanie, słuchanie, pisanie oraz terminologię branżową. Celem audytu było zdiagnozowanie, którzy pracownicy są gotowi do uczestnictwa w programie szkoleń oraz stworzenie grup szkoleniowych o jednorodnym poziomie kompetencji językowych. Metodycy Worldwide School we współpracy z zespołem informatyków, stworzyli test online oparty między innymi o materiały autentyczne związane ze specyfiką klienta. Pracownicy mogli zrealizować test z dowolnego miejsca w określonych ramach czasowych. Worldwide School zapewniła uczestnikom pełne wsparcie informacyjne oraz pomoc techniczną. Klientowi został przedstawiony szczegółowy raport określający kompetencje językowe zaangażowanych w audyt pracowników.

Zapraszamy do rozmowy i kontaktu z nami. Pomożemy!

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na korzystanie z plików cookies. Więcej w dziale Polityka prywatności.